14. august 2024

od 09:00 do 13:00 hod

online Microsoft Teams

Dôležité zmeny v Jednotnej príručke pre verejné obstarávanie

Od 1. augusta 2024 je účinná nová Jednotná príručka pre verejné obstarávanie, ktorá v niektorých oblastiach prináša ešte prísnejšie pravidlá ako novela zákona o verejnom obstarávaní.

Tieto zmeny sa dotýkajú najmä podlimitných zákaziek, kontrol verejného obstarávania a ďalších dôležitých aspektov. Nedodržanie nových pravidiel môže mať za následok finančné sankcie a iné nepríjemnosti.4

Juraj Tkáč

JUDr. Juraj Tkáč, PhD.

Autor komentára k Zákonu o verejnom obstarávaní

MatusDz 6921 @Patrik Minar

PhDr. Matúš Džuppa, LL.M.

Zakladateľ Školy obstarávania

85,00 EUR bez DPH

Cieľová skupina: Prijímatelia/žiadatelia o NFP, obstarávatelia

Program:

  • Zmeny v podlimitných zákazkách
    • Podlimitné zákazky s oslovením aspoň troch hospodárskych subjektov
      • Zmeny v procese oslovovania a výberu uchádzačov
      • Nové požiadavky na dokumentáciu a záznamy
      • Lehota na predkladanie ponúk, náležitosti výzvy na predkladanie ponúk, oznámenie o výsledku, zverejnenie informácií v profile, stanovenie PHZ jedným úkonom
    • Bežný postup pre podlimitné zákazky
      • Úpravy v postupe vyhlasovania a vedenia súťaže – limit pre povinné zverejňovanie vo vestníku
      • Zákazky do 50 tisíc – povinný prieskum trhu, kontrola zákaziek do 50 tisíc eur
    • Novinky v kontrole verejného obstarávania Predbežná kontrola
      • Kto môže o ňu požiadať a kedy
      • Aké doklady je potrebné predložiť
      • Lehoty a postup kontroly
    • Kontrola po uzavretí zmluvy
      • Kedy sa vykonáva a kto ju vykonáva
      • Rozsah kontrolovanej dokumentácie
      • Možné výstupy a ich dôsledky
  • Ďalšie zmeny v jednotnej príručke

Organizačné pokyny:

  1. Účastníkom bude zaslaný link na prihlásenie sa do schôdze MicrosoftTeams deň pred konaním webinára.
  2. Prístup je možný pomocou aplikácie alebo webovým prehliadačom MS Edge
  3. Záznam z webinára bude pre účastníkov bezplatný a sprístupnený do 3 dní od konania webinára.
  4. Pre prístup k záznamu z webinára je potrebná registrácia na stránke www.skolaobstaravania.sk
  5. Objednávky – v prípade ak máte záujem o vystavenie faktúry, využite pri vytváraní objednávky možnosť “platba prevodom na účet”, obratom Vám pošleme faktúru, ktorú budete môcť uhradiť.
    Ak potrebujete vystaviť predfaktúru, kontaktujte prosím podporu na info@skolaobstaravania.sk

JUDr. Juraj Tkáč, PhD.

Juraj Tkáč

Je spoluautorom publikácií Zákon o verejnom obstarávaní – komentár, Zákon o verejnom obstarávaní – veľký komentár, spoluautorom publikácií Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania a Judikatúra vo veciach ochrany osobných údajov, autorom monografie Aplikácia FIDIC zmluvných podmienok v slovenskom právnom poriadku, spoluautorom publikácie Zákon o slobodnom prístupe k informáciám – komentár a autorom mnohých článkov a príspevkov v odborných periodikách, vrátane odborného časopisu Verejné obstarávanie. Pôsobil tiež ako expert pre FIDIC medzinárodné zmluvné podmienky a verejné obstarávanie pre vládu Bosny a Hercegoviny a pôsobí ako predseda Únie profesionálov verejného obstarávania.

PhDr. Matúš Džuppa, LL.M.

Zakladateľ portálu Škola obstarávania

Je dlhoročným odborníkom vo verejnom obstarávaní. Počas svojej praxe zastupoval množstvo klientov z radov verejných obstarávateľov ale aj uchádzačov.

Je tvorcom analytického systému TRANSPAREX, ktorý ako jediný umožňuje identifikáciu konfliktu záujmov, overenie konečných užívateľov výhod podľa §11 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní ale umožňuje aj vyhodnotenie rizikových indikátorov akými sú protisúťažné praktiky dodávateľov, mimoriadne nízka ponuka z pohľadu dodávateľských cien alebo overovanie osobného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti uchádzačov.

Nákupný košík
Škola obstarávania
Návrat hore