Konferencia verejného obstarávania: Veda a výskum
Nové výzvy v obstarávaní pre vedecko-výskumné projekty
O Konferencii
Do roku 2030 sú plánované investície do vedy a výskumu v hodnote 1 miliardy EUR.
Vláda SR schválila Národnú stratégiu výskumu, vývoja a inovácií do roku 2030. Z rozpočtu pôjde do roku 2030 na výskum a vývoj 1 miliarda EUR ročne. Slovensko má po rokoch víziu a plán, ako zvýšiť konkurencieschopnosť ekonomiky a kvalitu života pomocou investícií a reforiem v oblasti výskumu, inovácií a talentu.
Doterajšia prax však ukazuje, že veľkou prekážkou vedecko-výskumných projektov je proces verejného obstarávania
Trvá nekonečne dlho a chyby v procese obstarávania výskumných projektov rezultujú aj v korekcie, čím uberajú ďalšie peniaze z oblasti vedy a výskumu.
Pozývame Vás na konferenciu, ktorá je zameraná na praktickú časť obstarávania projektov vedy a výskumu. V rámci programu vystúpia lektori s praktickými skúsenosťami. Program je zostavený tak, by účastník získal prehľad nielen o aktuálnych a plánovaných výzvach, ale príspevky sú zamerané aj na doterajšie aplikačné problémy a možnosti riešenia týchto problémov v oblasti obstarávania projektov vedy a výskumu.
Ak vás zaujíma:
– ako obstarávať zákazky v oblasti výskumu a vývoja a v čom sú špecifické,
– ako postupovať, ak na trhu existuje iba jeden dodávateľ,
– ako využiť inovatívne partnerstvo,
– kedy je dynamický nákupný systém výborné riešenie,
– aké sú limity a možnosti použitia priameho rokovacieho konania,
– ako nastaviť autorské práva pri zmluvných výskumoch (nielen) viacerých tímov
– aké sú skúsenosti s podávaním zdravotníckych vedeckých projektov,
– aké projekty bude možné podporiť pre vedu a výskum,
potom na tejto konferencii nesmiete chýbať.
Hotel Bratislava,
Seberíniho 9, 821 03 Bratislava
7 hostí
Hostia
Juraj Tkáč
moderátor
Je spoluautorom publikácií Zákon o verejnom obstarávaní – komentár, Zákon o verejnom obstarávaní – veľký komentár, spoluautorom publikácií Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania
Ivan Biacovský
LAWYALTIE, s.r.o.
Komplexné právne poradenstvo pre producentov a predajcov softwarových produktov, venuje právu duševného vlastníctva a správnemu právu najmä v oblasti farmácie, stavebného práva a verejného obstarávania.
Zuzana Palkechová
PricewaterhouseCoopers
advisory s.r.o.
V spoločnosti PwC vedie tím, ktorý poskytuje služby v oblasti štátnej pomoci a investičných stimulov. Je expertkou na štátnu pomoc a prípravu schém štátnej pomoci, regionálnu investičnú pomoc a poradenstvo v oblasti notifikácie projektov IPCEI do Európskej Komisie. Má skúsenosti s EU fondami a poradenstvom v oblasti inovácií a vývoja formou odpočtu výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj.
Martina Antošová
Univerzitná nemocnica
martin
Špecializuje sa na prípravu a koordináciu národných a medzinárodných projektov. Zameriava sa najmä na oblasť aplikovaného výskumu a klinického skúšania. V súčasnosti pôsobí ako líder a hlavný koordinátor projektu novej univerzitnej nemocnice v Martine.
Roman Kuchár
Je konzultantom pre verejné obstarávanie viac ako 16 rokov a konzultantom v oblasti EÚ fondov viac ako 22 rokov. Zameriava sa na zákazky spolufinancované z EÚ fondov a iných podporných programov, a to vrátane výskumu a vývoja pre verejný sektor, súkromný sektor, a ich partnerské projekty.
Ivana Hodošiová
Enteris, s.r.o.
Je špecialistkou na verejné obstarávanie. Verejnému obstarávaniu sa venuje 14 rokov. Zameriava sa najmä na obstarávanie zákaziek v oblasti priemyslu, energetiky, životného prostredia a rozvoja regiónov.
Matúš Holubkovič
Havel & Partners
Advokát v ČR so špecializáciou na verejné obstarávanie. Pôsobí v advokátskej kancelárií Havel & Partners, ktorá získala titul Právnická firma roku pre oblasť verejného obstarávania. Dlhodobo pôsobil na Úrade pre ochranu hospodárskej súťaže v pozícii vedúceho oddelenia kontroly kde získal jedinečné skúsenosti a know-how.
Marek Griga
V oblasti verejného obstarávania spája skúsenosti z pôsobenia u verejného obstarávateľa poradenskej spoločnosti pre verejné obstarávanie ako i prípravy ponúk pre uchádzača z pozície interného zamestnanca. Počas dlhoročnej praxe nadobudol rozsiahle skúsenosti s obstarávaním významných projektov v oblasti dopravy, infraštruktúry a informačných technológií, ako i prípravy ponúk. Je autorom mnohých odborných článkov z oblasti verejného obstarávania a spoluautorom Veľkého komentára k zákou o verejnom obstarávaní (WoltersKluver, 2016) ako i viacerých iných publikácií zameraných na verejné obstarávanie.
Program
09:00 – 10:00
Registrácia
10:00 – 10:20
Zuzana Palkechová
Predstavenie plánovaných výziev na financovanie projektov vedy a výskumu – Cieľom je poskytnúť informácie o plánovaných výzvach na posilnenie financovania podnikového výskumu, vývoja a inovácií z Plánu obnovy a odolnosti a iných programov ako aj zdieľanie praktických skúseností.
10:25 – 10:45
Martina Antošová
Skúsenosti s podávaním zdravotníckych vedeckých projektov, s čím sa potýkajú a na čo si dať pozor.
10:50 – 11:10
Roman Kuchár
Ako sme obstarávali zákazky v oblasti výskumu a vývoja. V čom spočívajú špecifiká takýchto projektov/zákaziek, a ako sa s nimi vysporiadať? Čo s tým, ak na trhu existuje iba jedno známe riešenie / jeden potenciálny dodávateľ? Dá sa vôbec zmeniť už vysúťažená položka v takejto zákazke?
11:10- 11:30
Coffe break
11:30- 11:50
Ivana Hodošiová
DNS – nástroj na efektívny nákup materiálového, technického zabezpečenia a inej operatívy vo vedeckých projektoch.
11:55- 12:15
Matúš Holubkovič
Inovatívne partnerstvo a podobné postupy, príklady skutočného použitia inovatívneho partnerstva z ČR, kedy má zmysel a kedy je vhodné voliť tradičnejšie metódy v projektoch vedy a výskumu.
12:20- 13:20
Obed
13:20- 14:00
Marek Griga
Limity ale aj možnosti použitia priameho rokovacieho konania, príklady rozhodovacej praxe uvo a súdov
14:00 – 14:20
Ivan Biacovský
Autorské práva, pri zmluvných výskumoch (nielen) viacerých tímov
14:30 – 15:30
Diskusia
Diskusný panel zameraný na vybrané otázky pri obstarávaní vo vedecko-výskumných projektoch
Registrácia:
Miesto konania:
Hotel Bratislava, Seberíniho 9, 821 03 Bratislava
Organizátor:
Matúš Džuppa
Zakladateľ školy obstarávania
Škola obstarávania
Prvý e-learningový portál pre vzdelávanie v oblasti verejného obstaárvania
ProWise, a.s.
Kúpeľná 3
080 01 Prešov
IČO: 51871998
IČ DPH: SK2120815785
Kontakt
mail: info@skolaobstaravania.sk
tel.: 0904 28 18 18
Organizačné pokyny:
- Na konferenciu môžete prihlásiť kliknutím na tlačidlo “Chcem sa zaregistrovať”.
- Cez registračný formulár môžete prihlásiť aj viacero osôb, do poznámky prosíme uviesť mená účastníkov konferencie.
- Na konferencii je zabezpečené občerstvenie vrátane obeda.
- Objednávky – v prípade ak máte záujem o vystavenie faktúry, využite pri vytváraní objednávky možnosť “platba prevodom na účet”, obratom Vám pošleme faktúru, ktorú budete môcť uhradiť.
- Ak potrebujete vystaviť predfaktúru, kontaktujte prosím podporu na info@skolaobstaravania.sk.
- Organizátor si vyhradzuje právo na zmenu programu pri zabezpečení obsahu konferencie.
- Parkovanie je v mieste konania konferencie možné.
- Ak potrebujete písomné potvrdenie o účasti, prosíme, kontaktujte podporu na info@skolaobstaravania.sk